kimpale - since 1995

Kuorejärvi - Mäyrälahti - Kannuslahti - Heretty

Matkakertomus

Perjantai

Ajelimme Ysitietä Tampereen suuntaan ja käännyimme Länkipohjassa kohti Kuhmoisia tielle nro 3284. Tien mutkia viitisentoista kilometriä seuraillen päädyimme Isojärven kansallispuiston reunalle. Jätimme auton Heretyn parkkipaikalle, nostimme rinkat selkään ja tallustimme isoa polkua koilliseen ja pohjoiseen.

Kannussalmen ylitimme nättiä kapeaa siltaa pitkin. Mäyräniemen juuri ja Mäyrälahti olivat syksyisen nättejä, Tapposuo etäältä ihan vaarattoman oloinen. Polku oli pääosin helppokulkuinen. Ylös-alas poukkoilu lisääntyi matkan edetessä. Toisia ihmisiä nähtiin melko vähän.

Kuorejärvi

Kuorejärven rannan kiemurtelun jälkeen saavuimme Kuorejärven laavulle sopivasti Päivällisaikaan. Kiva paikka: laavu, nuotiopaikka, liiteri, huusi ja jopa ulkopöytä. Rauhaisa Kuorejärvi, ja toiset retkeilijät jossain toisaalla. Kokkailtiin, pystytettiin telttaa, nautiskeltiin nuotiosta, istuttiin iltaa.

Lauantai

Aamiaisen jälkeen purettiin leiri rauhalliseen tahtiin nuotiosta nauttien. Väkeä pistäytyi laavulla melko lailla, joten lähdimme paluumatkalle eilisiä jälkiä pitkin. Polku näytti osaltaan erilaiselta, vaikka olikin sama.

Tapposuo

Mäyrälahti

Tapposuon ja Mäyrälahden välisillä kalliolla kiipeiltiin tauko-ohjelmaksi. Kannuslahden nuotiopaikkakin tuli nähtyä. Ja sitten Herettyyn, jonka parkkipaikka oli täyttynyt. Tavarat autoon ja kotia kohti. Kiva lapsiystävällinen pikkuvaellus.